שער:מסוגלות המעטפת

מסוגלות המעטפת מורכבת מיכולות ניהול וסינכרון הנדרשות כדי לקדם הובלת מהפך בבתי ספר המשרתים אוכלוסייה מרקע של עוני והדרה ולשמור על הישיגיהם לאורך זמן. לשם כך, המעטפת צריכה לפתח חמישה רכיבי מסוגלות:

פיתוח והנגשת ידע ייחודי על תהליכי השיפור

המעטפת של בתי הספר צריכה לחלץ ולהנגיש לשותפים השונים ידע ייחודי הנדרש להובלת תהליכי שיפור בבתי הספר ולוודא שתהליך השיפור מתוכנן על בסיס ידע זה.

לכל הפריטים בנושא



הצבת יעדים והערכתם

המעטפת צריכה להציב רף ציפיות גבוה לבתי הספר המוגדר באופן מפורש ומדיד ולספק תמיכה במעקב ובקרה על השגת היעדים.

לכל הפריטים בנושא



זיהוי צרכים ובעיות שורש במעטפת ובבתי הספר

המעטפת צריכה לזהות את שורשי הבעיה המצויים בתחומי אחריותה ולקדם פתרונות בית ספריים ומערכתיים. בנוסף, המעטפת צריכה לתמוך בפיתוח היכולות הבית ספריות לערוך ניתוחים דומים.

לכל הפריטים בנושא



בחינת מענים באופן ביקורתי

במציאות של ריבוי ספקים ומענים חיצוניים, המעטפת צריכה לספק ידע על בחירה והערכה של מענים שיתמכו בהתאמה טובה שלהם לצרכים.

לכל הפריטים בנושא



תכלול והסרת חסמים

המעטפת צריכה לדעת לסנכרן בין השותפים השונים במערכת בה פועלים בתי הספר ולייצר למנהלים את התנאים הנדרשים להצלחה.

לכל הפריטים בנושא